Frågor och svar

Här har vi samlat svaren på de vanligaste frågorna vi får in. 

Vad gör jag om mitt autogiro inte har dragits den 5/4?

Vi har fått besked från vår programleverantör att vissa autogiron inte har fungerat. Har ditt autogiro för april inte dragits den 5/4 behöver du betala in avgiften manuellt med de betalningsuppgifter som framgår på din personliga avi. OCR-nummer framgår på övre delen av inbetalningskortet. Problemet kommer att åtgärdas till avgiften för maj.

Jag har inte fått min e-faktura

Om du inte har fått din e-faktura för april behöver du betala manuellt med din avi, se punkt 4 nedan var du hittar din avi. Vi räknar med att skicka om e-fakturorna för maj och juni. Håll utkik i din internetbank. Om du inte fått din e-faktura i slutet av vecka 17, betala med pappersavierna och gör en ny ansökan om e-faktura i din internetbank.

Jag har nyligen fått ytterligare en avi för april men jag har redan betalt. Varför då?

Kontrollera att pengarna har dragits från ditt konto, om de har dragits pengar kan du bortse från den senaste avin. Du behöver inte betala igen och inga påminnelser kommer att skickas ut.

Kan jag hämta min avi själv?

Du kan hitta din avi genom att logga in med mobilt bank-ID i PHM Digital via phmdigital.se eller ladda ner appen ”PHM Digital – Mitt Boende” till din mobila enhet. Avierna hittar du under ”hyresavier” i menyraden längst ner.

Varför ligger inte garageplatsen och avgiften på samma avi längre?

På grund av systembyte fungerar inte länkningen mellan olika objekt på samma sätt som innan. Vi ska ta upp detta med vår programleverantör och be dem kolla på detta. Betala avierna var för sig med OCR-numret som framgår på respektive avi.

Ny adress? Avvikande adress?

I samband med systembytet har många avvikande adresser fallit bort. Har du inte fått din avi till rätt adress, skicka ett mejl till info@vanerforvaltning.se så rättar vi till detta till kvartal 3.

Finner du inte det svaret du behöver?